Nowości  Region  Atrakcje  Noclegi    
 


WyspyBrytyjskie.pl > Afera z końskim mięsem miała minimalny wpływ na markę Tesco w UK

2013-04-10 Afera z końskim mięsem miała minimalny wpływ na markę Tesco w UK

Mimo, że po aferze z końskim mięsem mającym imitować wołowinę Tesco stało się obiektem drwin konsumentów to jednak miało to minimalny wpływ na wartość tej marki na brytyjskim rynku - uważa firma badawcza Interbrand.

Badanie mówi, że wartość marki Tesco straciła tylko 2% w odniesieniu do ubiegłego roku i wynosi 7,2 mld funtów.


W brytyjskich sklepach Tesco pracuje wielu Polaków (grafika: Tesco)

Najwartościowsze marki sieci sprzedaży w UK

Marka Tesco jest najdroższą marką sieci sprzedaży w Zjednoczonym Królestwie.

Najwartościowsze sieci sprzedaży detalicznej w Zjednoczonym Królestwie (UK):

  1. Tesco - 7,2 mld funtów
  2. Marks & Spencer - 4,3 mld funtów
  3. Boots - 2,2 mld funtów
  4. Asda - 1,1 mld funtów
  5. Next - 910 mln funtów
  6. Sainsbury's - 700 mln funtów
  7. Argos - 533 mln funtów
  8. Morrisons - 300 mln funtów
  9. Waitrose - 284 mln funtów
  10. Asos - 275 mln funtów

Tesco w UK i Polsce

W Zjednoczonym Królestwie Tesco ma ponad 3 000 sklepów w którym pracuje ponad 300 000 pracowników. UK jest dla Tesco kluczowym rynkiem - z niego bowiem pochodzi aż 60% sprzedaży i zysków w całej grupy działającej w wielu krajach.

Dla porównania sieć Tesco w Polsce składa się z ponad 400 sklepów gdzie zatrudnionych jest ponad 28 000 osób.

Tesco UK Tesco Polska
Rozpoczęcie działalności 1924 1996
Liczba sklepów 3 054 431
Liczba pracowników ponad 300 000 ponad 28 000
Przychód 2011/12 42 248 mln funtów 2 288 mln funtów


Jeden z pierwszych sklepów Tesco (grafika: Tesco)

Wsparcie

Wesprzyj dalszy rozwój serwisu internetowego WyspyBrytyjskie.pl. Nie blokuj i reaguj na reklamy, sprawdź poniższe strony naszych partnerów. W ten sposób zapewniasz sobie dalsze informacje o Wielkiej Brytanii i Irlandii za darmo.

WyspyBrytyjskie.pl na serwisach społecznościowych: